fredag 18. april 2014

Langfredag - A Sexta-feira Santa

Hei folk ! I dag vil jeg snakke litt om langfredag​​.

For oss kristne ( jeg er en katolsk kristen ) som dypt tror på Jesus Kristus, er dette en stor dag og vi må ha mye refleksjon. Refleksjon over hva?


Kirken ber om at vi må reflektere litt om oss selv. Om alt vi har gjort i det siste, hva vi gjør i dag og hva vi ikke klarer å gjøre. Hvis ting vi gjorde var eller har gjort bra, slik at vi kan forbedre oss mer!
Tilgivelse er en av de største gavene en person kan få. Å tilgi noen eller å bli tilgitt av noen er en stor gave.

Vi bør også reflektere over personen Jesus Kristus. Jeg tenker på det tunge korset han bar av kjærlighet til oss alle.

Jeg vet at mange kan lese denne teksten, og ikke tro eller bare irettesette. Jeg vet mange ikke tror på Jesus Kristus, jeg vet at mange tror og har en stor kjærlighet for Ham.


Olá gente! Hoje eu desejo falar um pouco sobre a sexta-feira santa. 

Para nós cristãos (eu sou uma cristã católica) que acreditamos profundamente em Jesus Cristo, esse é um dia grandioso e que se pede muita reflexão. Reflexão sobre o que, na verdade? 


A igreja pede que paremos um pouco para refletir sobre nós mesmos. Sobre tudo o que fizemos no passado, que fazemos hoje e que deixamos de fazer. Se foram coisas boas que fizemos ou façamos, então que possamos melhorar mais!
Perdoar é uma das maiores dádivas que uma pessoa pode obter. Tanto perdoar uma pessoa como ser perdoado por alguém. 


Devemos refletir também na pessoa de Jesus Cristo. Na cruz pesada que Ele carregou por amor de todos nós.
Eu sei que muitos podem ler esse texto e não acreditar ou apenas esnobar. Sei que muitos não acreditam em Jesus Cristo! Mas também sei, que muitos acreditam nele e têm um grande amor por Ele. 




For meg er Jesus en stor og fantastisk venn. Selv om jeg ikke kan se, kan jeg føle ham er med meg. Når jeg er trist, da, føler jeg hans nærvær sterkere. Jesus Kristus kom for å vise oss den sanne kjærlighet som vi har for hverandre. "Elsk hverandre som jeg har elsket dere"; " Ingen har større kjærlighet enn å gi sitt liv for sine venner";  "Og Gud elsket oss så mye at han ga sin eneste sønn for å dø for oss"...

Mange sier at Jesus var en svak mann. Han kunne hvis han virkelig var Guds sønn, har reddet livet sitt. Jeg sier og tror at Jesus sitter på tronen ved Guds høyre hånd, på jakt etter oss alle med sin kjærlighet.

Elsker deg Jesus og håper du alltid vil være med meg! :)

 Para mim, Jesus é um grande e maravilhoso amigo. Mesmo que eu não o veja, eu posso sentí-lo junto de mim. Quando estou triste, então, é que eu sinto a sua presenca mais forte.
Jesus Cristo veio ao mundo para nos mostrar o verdadeiro amor que devemos ter uns com os outros. "Amai-vos uns aos outros como eu vos amei"; "Ninguém tem amor maior do que aquele que dar a vida pelos seus amigos". "E Deus nos amou tanto que nos deus o seu filho único para morrer por nós".


Muitas pessoas dizem que Jesus foi um fracassado, que Ele podia, se fosse realemente o filho de Deus, ter salvado a sua vida. E eu digo, e creio que Ele está sentado no trono a direita de Deus, olhando por todos nós com amor. 


Te amo Jesus, e quero sempre estar com você! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar