tirsdag 27. november 2012

Casamento e amor - Ekteskap og kjærlighet


Vi giftet oss 2 ganger. Den første bryllupet var her i Norge i mars 2011. Ni måneder senere giftet vi oss i den katolske kirken i Brasil. Det er noen datoer til å huske... hehe


Eu casei com Atle 2 vezes. O primeiro casamento foi no cívil aqui na Noruega 
(18/03/2011). Nove meses depois nos casamos na igreja Católica no Brasil. São tantas datas para lembrar... ufa!

Casamento na Noruega - Bryllupet i Norge
Disse bildene nedenfor ble tatt i Brasil - Essas fotos abaixo foram tiradas no Brasil.



For mange ekteskap betyr fengsel, slagsmål, uærlighet, utroskap. For meg ekteskap har en meget vakker mening. Ekteskapet er når to mennesker er født til å lykkes sammen. Det er å dele erfaringer sammen, smiler sammen, gråter sammen...
Som gift kan jeg si at ekteskap er synonymt med kjærlighet og vennskap. For øyeblikket lever vi veldig godt sammen. Jeg føler meg lykkelig! :D


Para muitas pessoas o casamento significa prisão, brigas, desonestidades, infidelidade. Para mim, casamento tem um significado muito bonito. Casamento é quando duas pessoas nascem para dar certo juntas. É compartilhar experiências juntos, sorrir, chorar...
Como casada, posso dizer que o casamento é sinônimo de amor e companheirísmo. Até o momento estamos vivendo muito bem juntos. Me sinto feliz!!! :D



 
At kjærlighet som forente oss, alltid forbli i våre hjerter!

"Livet er full av gode og dårlige tider. Intenst Nyt det gode og holde seg til overvinne den dårlige. Derfor bygger et varig ekteskap og lykkelig!"

Que esse amor que nos uniu esteja para sempre em nossos coracões!

"A vida é feita de momentos bons e ruins. Aproveitem intensamente os bons e estejam unidos para superar os ruins. Assim se constrói um casamento duradouro e feliz!"


"Hvis en dag passerer gjennom vanskelige tider, se i hverandres øyne og løse den sanne kjærligheten som brakte dem sammen. Dette vil gi deg styrke til å overvinne og gå videre."

"Se um dia passarem por momentos difíceis, olhem nos olhos um do outro e resgatem o amor verdadeiro que os uniu. Ele lhes dará forças para superar e seguir." 




E você,o que acha do casamento?
(Og du, hva synes du om ekteskap)?

 
Leia também (Les også):

Nunca desista de amar - Aldri gi opp på kjærlighet.

A minha nova família (Min nye familie)

3 kommentarer:

  1. Lucelia
    Não posso falar bem do casamento, mas acho que é porque não encontrei a pessoa certa ou devo ser uma pessoa difícil de conviver! bem, mas acho que é uma grande passo na vida e um aprendizado diário.
    Gostaria de saber como foi a histéria de voc~es, como se conhecerem e tal.. Voc~e fazem um belo par.
    Beijos no coração!
    DMulheresInstagram

    SvarSlett
    Svar
    1. Sim Sheyla, é um pouco difícil falar sobre um assunto, quanto não estamos por dentro dele. Mas é isso mesmo, um aprendizado grande que nos vai tornando pessoas mais responsáveis e maduras ao mesmo tempo.
      Muitas pessoas me perguntam sobre a nossa história, e ontem mesmo, eu iria escrevê-la, mas não estava com a cabeca meuito boa. Obrigada por querer saber. Beijos

      Slett
  2. Gode ​​dagers venner, jeg heter Kristin Rønning Antonsen fra Trondheim, Norge, jeg er lege lege av yrke, 47 år gammel. Les mitt sanne livs vitnesbyrd. Jeg har en positiv intensjon om at denne informasjonen vil hjelpe noen som leser denne artikkelen akkurat nå til å gjenopprette ødelagte ekteskap og gjenopprette tapt kjærlighetsforhold i løpet av to dager. Etter å ha vært i forhold til Grønseth i årevis, brøt han opp med meg, jeg gjorde alt for å få ham tilbake til å elske meg, men alt jeg gjorde var forgjeves, jeg ville ha ham tilbake så mye på grunn av kjærligheten jeg har til ham, jeg spurte ham med alt jeg har, jeg ga løfter, men han nektet. Jeg forklarte problemet mitt for kollegaen på jobben, og hun foreslo at jeg heller ville kontakte en kjærlighets spellcaster som kunne hjelpe meg med å stave det tilbake, men jeg er den typen personer som aldri trodde at kjærlighetsforestillingen eksisterte eller fungerte, jeg hadde ikke noe valg men for å prøve det, sendte jeg e-post til spellcaster-kanalen, og han fortalte meg at det ikke var noe problem at alt skulle gå bra før tre dager, at eksen min vil komme tilbake til meg før tre dager, han kastet Love spell-delen i luften og overraskende den andre dagen var det rundt kl. Min eks-kjærestepartner ringte meg på mobiltelefonen min, jeg var så overrasket over at jeg svarte på telefonsamtalen, og alt han sa var at han var så lei for alt som skjedde at han ville at jeg skulle komme tilbake til ham, at han elsker meg så mye . Jeg var så lykkelig og det var slik vi begynte å bo sammen lykkelig. Slik kan du nå ham hvis du trenger hjelp doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836 ta ting for gitt og det vil ta fra deg ......

    SvarSlett